Pa vs C14

Všechny diskuze » Vybavení » Pa vs C14

Pa vs C14

Založil Marek Frajman

Dne 9. 9. 2018 17:47

Odpovědí: 16

Zdravím, rozhoduji se, co za stroje pořídit. Potřebuji navijáky hlavně na odhoz ( řeka, těžká olova, i stojáky a dálka ) Nezavážím. Vybral jsem si tyto 2/4 modely. PA XSB/XTB a C14 XSC/XTC. Může mi někdo znalý poradit, co vybrat, či přihodit jiné typy, postřehy od vody, foto ?
Děkuji

Pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé mohou psát do diskuzí.

« Nejnovější Novější Strana 1 z 1 (16) Starší Nejstarší »

Luger46

Luger46 před měsícem

pjarmil » kup si novou CI4 a ušetříš, tím že nové PA neudělali s nižším převodem to
postrádá smysl.

pjarmil

pjarmil před měsícem

Panove, nazor na PA xtb? Klady x zapory? Diky

Pavel Lukšík

Pavel Lukšík před měsícem

B3R4 » Plonkový být nemusí, když budou na prodej dvě XTA, já vezmu taky jedno :)

.

. před dvěma měsíci

B3R4 » určitě dej vědět, …a může být i XSA

B3R4

B3R4 před dvěma měsíci

. » Aktuálně žádný plonkový nemám, ale můžu se zkusit poptat po známých, zbytek dořešíme kdyžtak v SZ :)

.

. před dvěma měsíci

B3R4 » o oranžové nevím a zelenou značku sem viděl jen jednou, …podle fotek je vidět že ti jich rukama prošlo více, takže ok a beru na vědomí že jsou i jiné barvy:), …no a to s tou brzdou jestli nevnímáš, tak nevím co na to říct:), každopádně ti to vrásky nedělá, takže šťastný to člověk. Jinak kdyby jsi prodával poze jeden plonkovej XTA model, bral bych, cena kome 7000Kč a né že bude poskládaná z nějakýho šmelcu a součástek který mají nalítáno, poznal bych:). Jeden mně ještě schází, originál krabice, podložky, pouzdýrka, jiný blbosti a případnej škrábanec na navijáku mě nezajímá, stejně jako to když by byl osazenej neoriginální cívkou

B3R4

B3R4 před dvěma měsíci

Jak těch navijáků mám víc, tak cívky moc neprohazuju, jednou jsem si to naladil tím malým kolečkem a od té doby pracuju. jen s „hlavní“ brzdou, ten skok jsem nezaznamenal, je ale možný, že ho jen prostě nevnímám :) Tu japonskou verzi cívky si můžeš libovolně nasadit i na to evropské XTAčko, ale bacha abys nespadl do pasti, jen ta „osmičková“ je hezky modrá, No.5 je zelená (ta ještě jde) ale No.3 je oranžová a ta mi tam prostě nesedí :))

.

. před dvěma měsíci

B3R4 » mně na té brzdě vadí ten neplynulý krok v poslední fázi, dotahuješ a při posledním pootočení a cvaknutí k dorazu brzdy to z relativně měkkého přibrždění skočí na „totál krev“ a nebo to s tím kolečkem neumím což je málo pravděpodobné. Ale když by nebylo jíného zbytí, stejně jako ty bych si zvyknul:). Každopádně souhlas že spin je nejhezčí, vlastně je barvou úplně stejný jako XTA ale baví mně na tom ten blankytně modrý obdelníček na cívce, …že?:)

B3R4

B3R4 před dvěma měsíci

126813-1-682.jpg

126813-2-495-nahled.jpg

126813-3-917-nahled.jpg


Jelikož mi na stole už pár Shiman leželo, tak nezbývá než se přiklonit k názoru kolegů níže. Dělal jsem servis jak na nových modelech od Ulteger, přes PA, tak hlavně starších modelů PA – XSA, XTA, Spin Power, XT, Type…Osobně mám po několika kusech od každého modelu doma a rozhodně toho nelituji, za mě prostě univerzálnější naviják, který by se dal použít jak na stahování olov z náhozu, tak i na těžká olova na řece, prostě neexistuje. Jen si dovolím lehce nesouhlasit s panem tečkou alias KOKem – nejvíce mi sedí model Spin Power, protože je prostě nejhezčí :)) Na tu brzdu jsem si po chvilce zvykl a nedám nan ni dopustit… Pro inspiraci při výběru ještě přikládám foto nedávno rozebraných XSAček – vím, že je to takové ohrané cliché, ale tady to platí 100% – v jednoduchosti je síla – žádné zbytečné součástky navíc! Šťastnou ruku při výběru.

.

. před dvěma měsíci

akorát na třímetrový proutky ala stalker by je chtělo zmenšit tak o 1/3 velikosti a váhy:)

.

. před dvěma měsíci

s otázkou co volit ze současných navijáků neporadím bo nic z toho nevlastním a asi bych ani nechtěl, …ale jak píše kolega luger, pořiď si starší modely PA. Měl jsem možnost vyzkoušet XSA, XTA, XT a spin power, …modely XT a spin power mají jednu „vadu“ a to že jsou pomalejší a z dalekých náhozů to stahování není tak rychlé jako s modelem XSA a XTA. To že nižší převodový poměr je silnější je pravda, ovšem pozor!, tady si dovolím s kolegou lugrem nesouhlasit, model XSA a XTA s převodovým poměrem 4,4:1 má hlubší zuby na planetovém kole, takže kolo dostává sice větší záhul, ale zuby jsou větší jak u modelu XT a spinu, a kompenzuje to právě ten vyšší převodový poměr. Tedy co se týče životnosti netvrdil bych že model XTA a XSA ti odejde dříve. Každopádně ani s jedním z těchto navijáků nešlápneš vedle, je potřeba akorát u modelu XT, XTA a spinpoweru vyměnit tu přední matici. Nevím kdo tu kokotinu vymyslel, ale vymyslel to špatně. Model XSA má klasickou matici a brzda maká jak má. V případě modelu XTA a XSA bych se nebál říct že to je to nejlepší co se kdy na trhu objevilo, …a pravděpodobně se už nikdy nic lepšího neobjeví. Tyhle navijáky pokryjí absolutně všechny disciplíny, pokud se vybavíš hlubokýma cívkama ( tuším že z modelu XTA ) i daleká vyvážká je ve hře. Vzájemná kompatabilita cívek je zaručena ať budeš mít jakejkoliv výše zmíněný model. Jinak z levnějších a ještě starších variant pro allround lov je stará ultegra XT, převod 4,3:1 a vzhledem k většímu průměru cívky je možná ještě o chlup rychlejší jak PA. Chod ale není nikterak kultivovaný, je to takovej nezničitelnej kombajn až na jednu achylovku v podobě takovýho malýho hliníkovýho sráče uvnitř, zatím jsem měl ale štěstí a stále drží ( téměř 20 let )

Příspěvek upraven autorem.

Haemorrhage_gore

Haemorrhage_gore před dvěma měsíci

XSB / XTB u PA a XSC/XTC u CI4+ je pouze jiná barva. U předchozích modelů CI4+ je rozdíl XTB (baitspool) a XSB (klasická matice).

Mám ultegry jak CI4+ XTB, tak CI4+ XSC. Pokud bys někde sehnal za dobrou cenu model XTB nebo XSB, což pochybuju, šel bych do staršího modelu.

Na druhou stranu XSC jsou také parádní stroje. Beru to samozřejmě z pohledu své praxe, ne jako někdo, kdo si na netu přečte negativní recenzi, jako mnoho lidí a pak jen papouškují, přitom ten naviják neměli ani v ruce, natož u vody.

Měl jsem oba typy komplet rozebrané a stejně tak s něma chytám. Takže názor mám objektivní.

XCS má tužší chod, to je pravda. Nicméně mě osobně to vůbec nevadí. XTB ho měly také a jak teď šlapou. Mají perfektní brzdu, není potřeba to řešit výměnou za carbontex. Při stahování těžkých olov nemá naviják problém.

S PA neporadím, nemám jedinou zkušenost.

Luger46

Luger46 před dvěma měsíci

Marek Frajman » Sežen starý PA XT nebo PA Spin Power mají nižší převody a na těžká olova jsou jako dělaný. Na bazarech se ted hojně objevují.

Chudýpocestný

Chudýpocestný před dvěma měsíci

Marek Frajman » vem c1×sb a nebo jestli ti nevadí bait v brzdě tak c1×tb 14000 dostaneš3cív­ky a6redukcí na3500,6000a1­0000konec převíjení na odhoz a vyvážku a pracujou jak maj i po pár kotrmelcích:)

Marek Frajman

Marek Frajman před dvěma měsíci

Luger46 » Díky za odpověd, a typově ? XSB/ XSC/ XTC ? ty poslední 2 jsou za podobnou cenu, ale xsb je o pár tisíc výš, má to nějaké opodstatnění ? Či, jaký model bys doporučil ? V ultegrách se nevyznám, celý život jsem odchytal na BBLC, poslední 2 roky na penny, a ted chci přejít, na něco jiného …

Luger46

Luger46 před dvěma měsíci

Vem si CI4, mají méně ložisek ale tam kde to nemá vliv na lehkost chodu. Na druhou stranu mají hlavní ozubené hnací kolo z lepšího materiálu oproti PA. Suma sumárum u PA připlatíš pár tisíc pouze za dve tři ložiska navíc, což při navíjení ani nepoznáš. Nové PA je tak trochu ojeb na zakázníka. Jinak u obou typů počítej, že možná budeš muset ze startu přemazat, dávají tam nebo dávali vazelínu, která pěkně zatuhávala navyják. Doporučil bych i výměnu nylonových podložek v brzdě za karbonové. Ty nylonové mají nepravidelný chod.

« Nejnovější Novější Strana 1 z 1 (16) Starší Nejstarší »

Zprávy od vody (8 n.)

Nejbližší kaprařské akceDalší
  • IBCC (14. 4.) (Balaton)

Všechny akce

Akční nabídky e-shopůVšechny slevy

Název lorem ipsum

Zvýhodněná originální Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu.

cena: 2 987,- Kč

Produkt co houká a píska

Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu, sagittis non elit. T scelerisque risus...

cena: 987,- Kč