Zimní závod WinterCup Roudnice - Martin Jandík

Téma Reportáže, publikováno 21. 12. 2016, přečteno 5684x.

Minulý týden se uskutečnil zajímavý zimní závod Winter Cup Roudnice. Přinášíme vám krátký report týmu Imperial Baits z tohoto klání a zároveň chceme poukázat na chování týmu Petra Hofierky, které je z našeho pohledu velmi nekorektní a především nekaprařské.

Ve dnech 14. – 18. prosince jsme se s kamarádem Jardou Barochem zúčastnili zimních závodů pořádaných Mírou Kroupou a jeho teamem. Nádherná pískovna, kvalitní zázemí a zkušené závodní teamy, dávali tušit, že to budou závody na vysoké úrovni. Po příjezdu na místo nás čekalo pohoštění a příjemná přátelská atmosféra.

15628763-1040236106086810-287134999-o-nahled

Štěstí na naší straně

Zhruba kolem sedmé přišla na řadu jedna z nejdůležitějších věcí závodů a to losování. Tady se totiž už ve velké míře rozhoduje o průběhu závodu. Štěstí bylo na naší straně a na první kolo jsem vylosoval místo č. 9. Díky mapě jezera, kterou jsme měli od pořadatelů k dispozici, bylo jasné, že se v tomto sektoru nachází členité dno s největší průměrnou hloubkou. Po dlouhé cestě jsme byli oba unavení a těšili se, až zalehneme do vytápěné chatky. Proto jsme hned po losování odjeli na naše místo. Chvilku váháme, jestli nenechat výbavu v autě, ale nechtěli jsme dělat hluk ráno už při samotném chytání. Proto vše vynášíme do chatky. Po půl hodinovém maratonu jsme byli rádi, že už se blíží odpočinek. Bohužel, odpočinek se naší hloupostí oddálil. Zjišťujeme, že jsme se nastěhovali do chatky jiného teamu a to místa č.10. Paráda, takže vše zpátky!  Po nastěhování do už správné chatky, jsme si každý připravili pár návazců a šlo se spát. Ráno za svítání v 7:00hod nás budí salva z pistole, což bylo znamení pro možnost přípravy lovných míst. Už dopředu jsme byli s Jardou domluveni, že prvních 6hod lovu bude o pár kuličkách boilies, pelet nebo bez úplného krmení. Nechtěli jsme si rybu zbytečným vnaděním rozplašit. V 8:00 hod přišel další signál opět v podobě salvy a závod konečně začíná. První montáž umisťujeme 15m od břehu do největší hloubky, druhý a třetí prut vysíláme na hranici sektoru do vzdálenosti cca 120m, kde se nacházela zajímavá hrana a čtvrtý prut nahazujeme cca 70m od břehu do 4m hloubky.

15609475-1040236422753445-983115166-o-nahled

Jeseter, jeseter, jeseter

První záběr nám přichází zhruba po hodině a to na prut, který máme téměř pod nohami. Bohužel, po krátkém boji se kapr odhadem 8kg vypíná a o rybu přicházíme. Kapřík neodolal dvěma 16mm kuličkám boilies Monster´s Paradise Cold Water, obalené vrstvou kombinace dipu a gelu stejné příchutě. Zklamání však brzo střídá naděje. Víme, že zvolená taktika funguje a my v našem sektoru rybu máme. Proto rychle montáž vracíme do stejných míst. Po půl hodině dostáváme další záběr a to opět na stejný prut. Rybu po chvilce zdoláváme, ale sláva se opět nekonala. V podběráku nám skončil sice krásný, ale nebodovaný jeseter. Poté se až do setmění nic neděje a my veškeré naděje upíráme na noc. Těsně před setměním lehce zakrmujeme peletami a boilies. Na montáže umisťujeme čerstvé nástrahy a všechny pruty přehazujeme. V jednu ráno nás budí plynulá jízda na druhý prut, nahozený na hranici sektoru, pro který jsme si zvolili jednu 16mm kuličku boilie Banana Cold Water obalený kombinací Carptrack inL a inP.  Po zvednutí prutu je ryba cítit jen malou chvíli a vzápětí se nám opět vypíná. Velice jemné návazce a malé háčky si začínají vybírat svou daň. Pro normální chytání vždy používáme větší háčky, které jsou vždy 100% a hrubší vybavení, aby se předešlo zbytečnému utržení montáže. To však neplatí pro závody, kde se vyplatí více riskovat. Další záběr máme za svítání, opět z největší hloubky. Po pár minutách urputného souboje je nám jasné, že se nejedná o kapra. Ryba se drží u dna a silným tahem stále odjíždí. Nechceme zbytečně souboj uspěchat, a tak až po 20minutovém souboji konečně podebíráme jesetera o váze cca 10kg.

15658651-1040236439420110-1272409538-o-nahled

Začínáme tuto parybu proklínat. Už jenom její název Jeseter sibiřský naznačuje, že tato ryba je ve studených vodách jako doma, na rozdíl od téměř hibernujícího kapra. Začínáme opět krmení omezovat na nutné minimum. Pokaždé, když do vody naházíme větší množství krmení, stahujeme si na krmné místo zástupy jeseterů, a to pro nás momentálně není cílová ryba. Do večera jsme udělali ještě tři záběry, bohužel žádný jsme neproměnili v bodovanou rybu.

15628956-1040236409420113-1678518221-o-nahled

Nesportovní chování

Další den, kdy měl být v 10:00hod dopoledne konec prvního kola, jsme pruty už nepřehazovali. Od svítání do konce prvního kola dělily dvě hodiny a bylo asi už zbytečné cokoliv vymýšlet. Stejného názoru však nebyl team Mikbaits ve složení Peter Hofierka a Tomáš Filo. Ti totiž hodinu před koncem prvního kola začali nepřetržitě spombovat. Nechápavě pozorujeme jejich počínání. Po půl hodině, kdy spomby dopadaly na hladinu, už nám začalo docházet, že se pánové nesnaží o krmení pro metodu zig-rig, ale že se cíleně snaží místo tzv. spálit a tím zamezit v ulovení kapra teamu, který půjde po losování na jejich místo. I když to pravidla nezakazují, tak v prosinci, kdy je aktivita kaprů téměř nulová, atmosféra závodů rodinná a s přihlédnutím na kaprařskou etiku, to byla od chlapců ze Slovenska pěkná prasárna! Za tohle si vysloužili od většiny teamů kritiku, škoda jen, že málo z nich se to odvážilo říct veřejně.

15628787-1040236406086780-82007001-o-nahled

Montáže pod souvislou vrstvou ledu

V 10:00hod bylo první kolo ukončeno a my se odebrali na společný oběd. Po luxusním obědě následovalo losování míst pro druhé kolo. Myšlenka od pořadatelů byla taková, že teamy, které měly v prvním kole výhodu lepšího místa s větší hloubkou, losovaly z míst, která nebyla z pohledu pořadatelů tak dobrá. Moje zprvu šťastná ruka vylosovala pro nás to nejhorší místo na celých závodech a to č.1. Tento sektor byl v nejmělčí části pískovny, odříznutý dvěma teamy a ostrovem od zbytku jezera. Také informace od teamu, který zde lovil v prvním kole, nebyly moc povzbuzující. Nechce se nám nic vzdávat, když přihlédneme na to, kolik záběrů jsme díky produktům od firmy Imperial Baits měli v prvním kole. Stojíme na molu, které je na každém lovném místě a během pár minut máme jasno v tom, jak pruty rozmístíme. Vlastně ono to ani jinak nejde. V nástrahách máme také jasno, zůstáváme věrni boilies Banana Cold Water a Monster´s Paradise. Pouze na jeden prut dáváme již několik dní v dipu máčené boilies Uncle Bait Extra Strong o průměru 16mm. První prut putuje přímo do hrany ostrova, další dva vysíláme opět na hranici sektoru a čtvrtý prut dáváme pod nohy do laguny vlevo od nás. Po pěti minutách od nahození posledního prutu, máme padák na nejvzdálenější prut. Rychle ho zvedáme, ale ryba už na druhé straně není. Sice opět smůla, ale aspoň víme, že nějaké ryby se nám tu potulují. Do setmění žádný záběr už bohužel nepřichází.  I přesto se rozhodujeme montáže ponechat na svých místech alespoň 24hod v kuse a tím si co nejméně rušit už tak malý sektor.

15644632-1040235446086876-1545325332-n-nahled

V noci, někdy kolem jedné, se nám ozvalo z příposlechů několik pípanců, kterým jsme v naší rozespalosti nevěnovali pozornost. To byla chyba. V noci teplota klesla až k mínus osmi stupňům celsia a naše montáže zůstaly uvězněny pod souvislou vrstvou ledu. Rychlá obhlídka pískovny dávala tušit, že závody se chýlí ke konci. Led pokrýval 90% vodní plochy a znemožňoval dále regulérně závodit. Je tedy svolána schůze teamů, kde se po krátké debatě rozhoduje o ukončení závodů. Bohužel se chytly pouze tři bodované ryby, a to dvěma teamy. Obsazené bylo tedy1. a2. místo a o dalším pořadí rozhodoval los. Tam jsme měli drobet toho štěstí a moje šťastná ručka vylosovala 5. místo pro náš team.

15645709-1040236426086778-570547491-n-nahled

Závěrem bychom rádi poděkovali Mírovi Kroupovi a jeho teamu, za uspořádání zajímavého zimního závodu, za perfektní servis a luxusní jídlo po celou dobu. Nemalé poděkování patří taky Davidovi Fořtovi za podporu našeho teamu.

Za Imperial Baits, Martin Jandík a Jarda Baroch

V diskuzi je 299 příspěvků.

Zobrazit diskuzi k tomuto článku

Zprávy od vody (16 n.)

Nejbližší kaprařské akceDalší

Žádné aktuální akce.

Všechny akce

Akční nabídky e-shopůVšechny slevy

Název lorem ipsum

Zvýhodněná originální Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu.

cena: 2 987,- Kč

Produkt co houká a píska

Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu, sagittis non elit. T scelerisque risus...