Pouhý okamžik - Honza "Drak" Chvapil

Téma Nezapomenutelné zážitky, publikováno 28. 8. 2019, přečteno 904x.

Na podvečerní procházce kráčím po kamenité cestě, která vede od mého domu směrem dolů do nádherného údolí. Na konci této cesty tyčí se dnes již vysoké akáty, u kterých dám se doprava a pokračuji po travnaté cestě dál přes potok. Jen co na chvilku poslechnu tekoucí vodu v potoce, podívám se před sebe a konečně vypínám po celodenním shonu při pohledu na nádherný maličký rybníček přímo pod lesem. Všude roste rákosí, žáby si povídají a panuje tu naprostý klid. Sedám si na břeh do vysoké trávy a nasávám neuvěřitelnou atmosféru ticha a toho všeho souznění, které jako kaprař pro svůj život potřebuji. Moc rád v takových chvílích vzpomínám a nebylo tomu jinak ani tentokrát!

000-nahled

Co to ale? Zaslechnu nějaké hlasy! Podívám se přes rameno za sebe a z nedaleké usedlosti sleduji dva malé kluky, jak se pomalu blíží po cestě směrem ke mně a zrovna potichu u toho tedy nejsou. Zřetelně i na tu vzdálenost vidím, že něco velkého nesou. Nějakou dobu sedím a pozoruji je. Celou tu štreku co se s tím doslova dřou, velmi nahlas rozebírají důležitý plán akce. No, tak to bude stát za to! Konečně se jim povedlo to břemeno donést až k vodě. Oba jsou vysíleni, červení až za ušima, ale jak se zdá, spokojeni. Co to, ale je? Rukou rozhrnu vysokou trávu, za kterou sedím a nestačím zírat. Ano, vidím dobře! Dvě hliníkové přídavné palivové nádrže od letadla, které byli spojené pomocí dvou trubek. Je to plavidlo, sakra! Staršímu klukovi je tak 10 let a druhý je tak o 2 roky mladší. Mají i dlouhé bidlo, kterým se asi mají v plánu odrážet ode dna. Velmi těžko se jim ten jejich stroj dává na vodu, ale jak vidím, nic není problém. Jeden z chlapců je již na voru a druhý jde směrem k poli, které je od vody vzdálené opravdu jen pár kroků. Shýbá se a bere něco do rukou. Kráčí zpět a volá na kamaráda ,,na chytej''. Sakra kluci, kdyby Vás viděli rodiče! Ti by Vám dali! Jsou tu sami, nikde nikdo, vypadá to na dost nebezpečný plán. „Dej to na předek a sedni si, ať nespadneš, povídá jeden z nich. Budu Nás odpichovat! Dobře, odpoví druhý. Tak pozor a jedeme! Jedeme na ně, ozve se ještě. Támhle dozadu, do toho rákosí, tam jsem je viděl!“

002-nahled

Rád na Ty kluky vzpomínám. Naprosto beze strachu jeli vstříc dobrodružství, ať to stojí, co to stojí. Opravdoví kámoši. Prostě si jeli za svým snem a nic jim nestálo v cestě. Pomalu a již v naprosté tichosti se pomocí plavidla dostali tam, kam by se neměli šanci jinak podívat a vzhledem k tomu, že pro to udělali maximum, našli tam to, co hledali! Je to pár minut, co jsem dezinfekcí ošetřil a z podložky vrátil zpět Vltavě překrásného šupináče, kterého jsem přemluvil k záběru na boilies Monsters Paradise. Dlouho jsem se za ním díval, když ladným pomalým pohybem pohnul svým mohutným ocasem a vplul zpět do hlubin řeky. Doufal jsem, že ho ještě zahlédnu, ale není se čemu divit, že tomu tak nebylo, protože velký kapr se vrátil tam, kam patří. Vrátil se domů!!!

003-nahled

Sice ještě trochu mokrý, ale šťastný po puštění tohoto nádherného skvostu přehazuji oba pruty, dokrmuji pár kuliček boiliesu na noc a uléhám do svého pohodlného lehátka. Tma pomalu přichází. Kačer s kačenami jsou již kousek ode mne u břehu, sem tam něco pípnou a  noční zvěř se začíná pomalu probouzet k životu. Já naslouchám tomu všemu a jsem moc rád, že jsem toho součástí. Vzhledem k tomu, že se mi ani trošku nechce spát, držím v ruce telefon a prohlížím fotky nádherných kaprů, které jsem pochytal a nejen tady na řece. Někdy si říkám, jak je možné, že jsem toho tolik stihl, ale když se člověk něčemu věnuje na 100 procent, úspěch se dostaví! Podle fotek také vlastně zjišťuji, jak nám ten čas rychle letí. Zdá se mi to jako včera, když se mi do rukou poprvé dostalo boilies od Imperial Baits. Opravdu si na ten den moc dobře pamatuji, ale není to včera, před měsícem, ani před dvěma lety! Letos nastražuji nástrahy Imperialu již pátým rokem. Hlavou mi létá, co všechno se za tu dobu odehrálo a je toho opravdu moc. Kolik již uteklo krásných nocí, východů slunce, vody v řece, úplňků......... Kolik jsem měl tu čest poznat velkých kaprů, u některých konkrétních jsem sledoval jejich život, růst a dospívání. Někteří konkrétní kapři se stali důvodem toho, proč jsem to dělal, dělám a dělat budu! A tak si tak ležím, poslouchám ten klid a vzpomínám.

001-nahled

Miluji, když sedím v noci u prutů, jsem tam sám a kolem mě se probudí noční život lesa. Vždycky si říkám, jestli má vůbec cenu jít spát, protože mě láká to zažít znovu a znovu. Noc na dnešek se pro mě, ale stala opravdu výjimečnou, protože jsem ponocoval do pozdních hodin a byl jsem moc rád, že jsem tak udělal.  Blížila se tma, když jsem stál na břehu u vody poblíž lesa a měl v plánu pustit se s plnou polní na zádech za svýmy sny. Bylo nádherně a já si užíval každý krok, který směřoval tam, kde se cítím jako doma. Konečně na místě! To byla štreka! Montáže směřují na svá místa a já usedám a odpočívám. Noc je příjemná, nasávám úžasnou atmosféru, celkem je i vidět a já ani netuším, jak moc z toho začnu těžit a jak moc tato noc bude nezapomenutelná.

004-nahled

Je asi 23.00, když za sebou něco slyším! Sakra, někdo sem jde......nerozsvěcím světlo, jen čekám a ani nedutám. Není to člověk, kdo se ke mně blíží. Je to, ale poměrně velké říkám si, a tak jen čekám, co mě přišlo sežrat. Divná chůze, jde to potichu, odhaduji to na 15 kg a když to dojde pomalu až ke mně, mám tu čest poprvé ve svém životě vidět na vlastní oči jezevce! Úžasná, velká lesní šelma. Nádhera! Asi o hodinku později slyším opět hluk, koukám do tmy a zhruba 10 kroků ode mě se ze stromů vynoří mladší srnec. Je mi jasné, že se jde jen napít, a tak se ani nepohnu, protože je to tu jeho a ten kdo tu nemá co dělat, jsem já a nikdo jiný! Pozorovat něco tak nádherného v měsíčním světle je pro mě fantasticky zážitek. Hlavně, ať nemám záběr, hlavně ať ho nevyplaším, říkám si a najednou se ten krasavec prostě pomalu vrátil zpátky domů do pelechu a ani o mě nevěděl. Paráda, říkám si! Nevěděl o mně, tak snad jsem se zachoval správně, což mě velice těšilo. K ránu mě čeká další dvě překvapení. To první z nich je, že se mi rozjíždí pravý prut od rákosí a já zdolávám opravdu fantastického kapra, který je v mém životě prvním kaprem ze svazové vody, který přesáhl délku přes jeden metr a to druhé překvapení je, že je zhruba kolem 9 hodiny ráno a já necelých 10 metrů od svých klacků sleduji již za krásného ranního světla nádherného mladého srnce, jak se jde napít, protože jistě čeká horký den. Jsem rád, že jsem ho v noci nijak nevylekal a výsledkem je to, že ho teď mohu vidět znovu. Jak na něj tak koukám, říkám si, jsem prostě v ráji, prostě a jednoduše v ráji. Jen co odejde od vody, balím a jdu domů. Cestou jsem se stavil u nory, kde jsem jezevcovi daroval dost krmení, aby se měl dobře. Možná tu bude mít mladé a já je tu budu vídat, což bych si opravdu moc přál.

005-nahled

A ten kapr? To bylo něco fantastického, úžasného. Nádherný tvor, kterého jsem měl tu čest držet v rukou. Byla to opravdu ryba, na kterou jsem čekal a přál jsem si chytit tak velkou rybu. Miluji To! Byla to opravdu nádherná noc a ještě hezčí ráno a pro takové okamžiky stojí za to žít ❤

006-nahled

Mimochodem, abych nezapomněl…Prvním odpíchnutím, které naše plavidlo odrazilo od břehu směr tišina v rákosí, se začal psát můj životní příběh. Toho dne jsem tam kapra nechytil, i když jsem se o to snažil, ale našel jsem tam touhu stát se rybářem. Kapři jezdili kolem nás, já je ještě neuměl chytit a právě proto se také stalo to, co se tam tehdy stalo. Propadl jsem tomu na celý život! Je to již přes 20 let a já, když tu tak sedím, vzpomínám na to se slzami v očích. Některé vzpomínky jsou opravdu silné a je zapotřebí si je chránit. Právě i proto, sedl jsem ke psaní, abych nikdy nezapomněl. Sedím tu sice sám, jsem o více než 20 let starší, mám vlastní rodinu, ale pořád je to stejně silné tam uvnitř mě.

007-nahled

Vždy, když sem přijdu, posedím tu na chvilku a podívám se dozadu na vodu do tišiny do rákosí. Já tam ty dva kámoše pořád vidím! Možná jsou mé vzpomínky opravdu silné, ale možná je to také tím, že 20 let v lidském životě je  vlastně…pouhý okamžik!

Honza Chvapil

V diskuzi je 0 příspěvků.

Zobrazit diskuzi k tomuto článku

Zprávy od vody (11 n.)

Nejbližší kaprařské akceDalší

Žádné aktuální akce.

Všechny akce

Akční nabídky e-shopůVšechny slevy

Název lorem ipsum

Zvýhodněná originální Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu.

cena: 2 987,- Kč

Produkt co houká a píska

Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu, sagittis non elit. T scelerisque risus...