Parádní finále - Deník Ricka Mommerse (11) - Rick Mommers

Téma Deník Ricka Mommerse, publikováno 6. 12. 2013, přečteno 3142x.

Poslední díl deníku Ricka Mommerse z lovu kaprů v Belgii.

DÍL 11, Parádní Finále 27.11.2013

Jsem zpátky pro poslední letošní kampaň. Po krásné úlovky během poslední turnusu doufám v pokračovaný úspěch. Chci zkusit trochu intenzivnější krmní kampaň abych dosáhl na víc než jednu rybu denně. Vzpomínám na osmdesátá léta, kdy jsem proseděl pár listopadu u velkých jezer v západní Holandsko a jak se dalo chytit za pár dní to co jinak za celou sezonu. Dnešní situace je ale jinak. Kapří už jsou na max. váze daleko před zimu, dostávají kvalitní krmivo celý rok a až tak futrovat nepotřebují. K tomu jsou už 30 let pod tlakem což nepřidá na zravost. Přece jen ale je to ten správný čas. Zvolím taktiku že lépe často min než jedno krát více. První kroky vedou k čtyřlístků, krmím dvě místa s malý dávky zhruba 300 gr, pokud možno dvakrát denně. Pokud jen jednou tak krmím přes den, abych ryby nenaučil se krmit v noci, kdy se chytat nesmí.

foto-1-nahled

Po dvou dnech krmení sedím třetí ráno na místě. Celkem dlouhou nic a až kolem desátý chytnu krásný lysec, tehdy krásný na jednu stranu, z druhý má vyboulený oko, veliké jako švestka. Spokojení utíkám to práce. Druhý den to opakuju s šupíkem.

obrazek obrazek

Další najezdí se nekoná. Další dni je nehorázní počasí, leje asi 5 dni v kuse. Jen při krmeni moknu ví než jsem schopen usušit v karavanu. Proto změním lokalitu na Kreek. Tady nemusím chodit kilometr s Trakkertůrkem a tak se dá i prý tento marast trochu chytat.

foto-4-nahled

Krmeni je hračka. Hned před parkoviště je rákosoví pásmo kde jsem chytil na jaře Perlička. Tam buduju pás krmení podél rákos, zhruba 30–40 m dlouhý a na hloubky mezi 0,5 a 2 m. Tady musím krmit výhradně v tmu, všude přítomní ptactvo jinak okamžitě všechno zlikviduje, i tak hned ráno vysbírají zbytky. To je ale velký pomoc prý identifikace míst kde se kapr krmí a tak se dám čas a dva krát sedím ráno hodinku u vody abych koukal kde stále leží boilie a kde ne. Tak kde nic není další noc nahodím trochu více a zítra ráno tam putují moje návazce.

Vstávání v 4 je opravdu krůtí, je 3C a k tomu fouká tak že leje horizontální. Ještě že jsem už večer hodil všechno do auta, jinak bych to odpískal. Kolem páté stavím velice obtížně broličko a chystám se na nához. Ten půjde úplně na slepo, je tma jak v pýtle a vítr a děstem omezují výhled na pár metru. Nához před průplavku je celkem jedno, tam je místo tak 10×5 kam se musím trefit na dálku 30 m, to zvládnu. Druhý prut ale musím na 60 m trefit do jednoho metru od rákosí což už je horší. Sice jsem během přípravní observace, dva dní zpět, naklipoval vlasec na správný místě ale s silným bočním větrem nemám potuchu, jak to dopadlo, no uvidíme.

Tady mužů mít 4 pruty ale teď v noci nemám šance jí slušné umístit, takže omezuju se dobrovolně na 2, pověsím zpětný olůvka, převleknu se do suchýho a zahájím čekací činnost. Netrvá dlouhou nebo na prut u rákos mám padáka, to je překvapení, čekal jsem ryba od průplavu. Trochu nejisté naviju vlasec, snad to není cejn, s 16 mm , rychle rozpouštěči devil krill je to víc než možné. Velká ulévá, po nějaký 10 m se ryba obrátí a je jasno že mám, pro co jsem tady. Boj je průměrní ale lysec výstavní, sice není velký ale má nádhernou na zelenanou barvu a velký tmavý šupiny u hřbetu, fakt nádherný kousek. Fotku neukazuje ani z poloviny tu barevnou kombinace ale prý tomto světlo nemám chuť ho dále trápit a rychle jí pustím zpět.

obrazek obrazek

Čas plyne a už pomalu ztrácím naděje na další úspěch. Za 10–20 minut začínají kachny se potápět. Už teď krouží a pokukují dole, ale pokud nevidí to nechají být. Začínám pomalu uklízet pod broličko abych to v suchu převezl zpět do auta. Jednu pípnuti ohlásí konec lovu, už je to tady. Zkontroluju prut, místo očekávání padáček po nadzvednutí se ale vlasec šponuje a stále zvedá. Trhám prut z vidliček a s maximální tahem obrátím rybu. První 5 metru nemůžu polevit, tady stojí všude volný rákos a na pravou je velký leknín. Kapr se chová ukázkové a výstřely na hloubku, trochu povoluju a nechám ho odplavat do volného prostoru. Má solidní tah, že by …?? Delší dobu krouží nad hloubkám a pod spíce přidá spousta mini koleček. Trochu mám obavu nebo je správně chyceni, vlasec se točí do koleček tak 10 cm a stále brnká ocasem do ni. V klidu ale čekám, chytám na 8-ku háček tak nebudu spěchat. Odměna je opravdu bezvadný lysec, dlouhý a mohutní tělo s mini ocáskem. Tušim, že podlé info který mám, druha největší z revíru a letos ještě nechycena. Podle taký vypadá, nedotknuta v super formě.

A jen kaprař muže pochopit proč jsem celý den chodil po práce s úsměvem od ucha k uchu, kolegové se ptali, ale nedokázali to pochopit, jen se zeptali proč to pouštím když jsem na to tak dlouhou čekal :o)

foto-6-nahled

Malý dodatek – když jsem se Karlem chlubil, že po 3× krmení s 300 gr chytil tuto krásku tak mně „vynadal“ za nejspořivější kaprař který zná. Já jen dodám repliku, že občas přemýšlím, než obrátím pytlík koule do vody.

foto-7-nahled

S tímto úspěchem v kapse a s další návalem práce jsem raději ukončil krmeni. Další 8 dni makám v jednom kuse. Možná letos ještě lajnu nahodím, možná zkusím dravce. Hodnotím sezonu, mám krásný ryby, možní i vetší než jsem čekal, určité min než jsem chtěl. Původní plán byl se v lehkém rekreačním stylu nachytat alespoň pár ryb denně. Převrátilo se to kvůli charakter revíru kde jsem měl přístup. Na Kreek i na kempu se počty nerealizují. Za to jsou to ale pěkné ryby. Celkový průměr jsem měl okolo 13–14 kilo a jednu rybu na vycházku. Od konce jara jsem chytal jenom jednu noc, zbytek bylo dvou nebo tří hodinový vycházky, asi 5 krát jsem proseděl půl dne do nebo od odpoledne. Jsem spokojení, na obou vod jsem se dostal po pokličkou a dokázal poté sklízet pár slušný ryby.

Příští rok půjdu na jiné vody, kemp asi zůstane, když je hodně práce je to jediná voda, který zvládnu časem a je to ještě spousta ryb který nemám. Jsem zhruba na čtvrtině, takže prostor dost abych nedubloval a i přidal trochu na rychlost. Další revíry jsou kreeky v Holandsku, neplavou tam tolik velkých ryb ale tam se snad dostanu trochu do počty a jsou to jediný vody do 20 km kde se mužů v brzkém jaro „vyspat u vody“.

foto-8-nahled

Na belgické straně jsou slušný revíry i s velkými ryby ale jsou tak navštěvované, že nejde před krmit, často není kam se sednout a to je to poslední co chci, přijď natěšení k vodě a poté odejít protože není místo. Tohle nebudu ani zkoušet i kdy by tam plaval třicítka – zatím je to jen 26-ka.

Na léto mám v plánu velký soustavu vod v NL, 30.000 ha plno šupíky, lysec je vzácnost. Budu sice bez lodě takže budu mít velký omezeni ale věřím že najdu dobrý flek na těch 256 km břehu, který musím ještě prozkoumat.
S tímto dílem skončím i tento deník, chci poděkovat za podporu, musím říct, že občas to bylo i impuls abych přes déšť nebo vítr se vypravil k vodě. Na druhou stranu jsem kvůli tomu fotil ryby který bych jinak pouštěl hned, trávil dost času za PC, ty hodinky budu příští rok raději chytat. A ty, který stojí za fotku, najdou svoje cestu k vám i tak.

Trochu sezóny statistika – 20 důvodu – ukázat že není potřeba mnoho z všeho.

1. S tím jsem nejspokojenější –ztratil jsem za celou sezona jen jednu ryby, bohužel hned veliká na přechod zimu/jaro v kreeku, 2 návazce a jednu spomb
  2. Za celou sezonu jsem vazal asi jen 6 nový návazču, proste nebylo nutno něco změnit – není uplně pravdu, na podzim jsem 2 ks krátil o 5 cm
  3. Použil jsem asi 30 kg boilie , 6 kg pellet a 20 kg řepku, trochu pšenice a kuku, 6 chleby a 5 boosteru
  4. Mimo jednu rybu jsem všechny fotil samospouští
  5. Vlasec i po 8 letech stále drží, neztratil jsem ani metr, ale na 2 pruty jsem měnil jednu šokovku
  6. Všechny velký ryby jsem chytil z náhozu, chvíle jsem zkoušel prototyp lodičku, ale nebyla moc použitelná
  7. Nachodil jsem přibližně 137 km s Trakkertůrkem
  8. Byl jsem častěji krmit než chytat
  9. Trvalo 6 noci, než jsem chytil první rybu
  10. Nejhezčí chvíle byly asi prý koupáni za kaprem, který shuknul pořádný kus housky z hladiny
  11. Prší asi 50% času, výjimkou letní měsíce, to jsem v 16 let v CŘ zapomněl, jen na 3 vycházky s boilisem jsem nepotřeboval broličko
  12. Jen 3 x se mně podařilo chytit víc než 3 ryby za jednu vycházku
  13. 87 krat jsem musel zapirat že jsem něco chytil, 2× to nebylo možné a 4 lidem jsem důvěřoval – a oni snad i mně
  14. Jednou jsem měl 43 obdivovatel z toho polovičku na vozíčku prý zdolání 10 kg šupíka, který byl jím označen, jako pěkný uhoř
  15. Měl jsem 3 povolenky za celkem 121 EUR, asi 25 kontrol a jednu napomenuti na brzký příchod a nesprávné vyplnění úlovkový lístek, bez následků
  16. Mimo chytání na kůrku chleba jsem žádné pravidla snad neporušil
  17. Poměr šupík/lysec byl zruba 60/40, z trofejních to býlo ale 2 ku 6
  18. Nachytal jsem svůj osobák v BE/NL v Cejn a Lín, první 73 cm a druhy 61 cm, naštěstí jich bylo málo
  19. 50% ryb jsem chytil na dálku méně než 20m, všechny na min než 80 m, přesnost a atypické způsob krmeni (oproti ostatní), je vetchá výhoda než dálka
  20. Alespoň v 8 z 12 dílech jsem snad něco prozradil, co vám pomůže.

Dekuju Klučí z Carpfishing.cz za zájem o články a za její web jako čtenař, a samo Karlík za podpora v hmotné nouze pro nejspořivější kaprař :o)

Lovu Zdar, Bon Peche, Goede Vangst, Tight lines, Rick

Rád bych touto cestou Rickovi poděkoval za všechny články jeho deníku, ve kterých nám přiblížil atmosféru lovu kaprů v Belgii a taky jeho osobitý přístup k tomuto koníčku. Držím palce, ať mu jeho nadšení a taky pracovní angažmá vydrží a těším se až nám pošle fotku prvního jarního úlovku. Pokud tedy nepřijde dřív úlovek zimní.

David Marysko

logo-sponzoru-550-nahled

denik-161-nahled

Kompletní deník…

V diskuzi je 7 příspěvků.

Zobrazit diskuzi k tomuto článku

Zprávy od vody (4 n.)

Nejbližší kaprařské akceDalší

Žádné aktuální akce.

Všechny akce

Akční nabídky e-shopůVšechny slevy

Název lorem ipsum

Zvýhodněná originální Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu.

cena: 2 987,- Kč

Produkt co houká a píska

Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu, sagittis non elit. T scelerisque risus...