Nevšední chytání u břehu - Pavel "Panky" Višněvský

Téma Instruktážní video, publikováno 18. 8. 2014, přečteno 4963x.

Menší článek s videem o Pankyho a Faldy taktice na oblíbené svazové vodě, kde se stále chytá stejným způsobem a je třeba se čím dál tím více k úlovku dopracovat odlišením se od ostatních rybářů.

01-nahled

Celý červenec na našem území panovala parna a celkově počasí k rybařině moc nevyzývalo, takže jsme s Pankym spíše užívali léta, než abysme seděli u vody a čekali na vytoužený záběr. Ale měsíční pauza už byla dlouhá a tak slovo dalo slovo, že vyrazíme na dva dny k vodě. Výběr padl na menší svazovou vodu, kde se přes rok objeví docela značný počet kaprařů a drtivá většina z nich navštěvuje stále stejná místa se stejnou taktikou – nahodit co nejdál, nejlépe přímo doprostřed rybníku. A s naprosto odlišnou taktikou jsme se rozhodli přijít k vodě my.

02-nahled

Měli jsme každý vytipované jedno místo, kde jsme už dříve měli úspěchy. Obě mají jedno společné, hned u břehu dno prudce padá dolů. Neváhali jsme a několik dní předem jsme si krmili max 5 metrů od břehu pouze jednou hrstí vysušeného boiliesu 14 a 18 mm CC Moore N-Gage XP, který zde i dřívě fungoval výborně.

03-nahled

Předem jsme věděli do čeho jdeme, na této svazovce chytit větší ryby není tak jednoduché jak se může zdát. Proto bylo nezbytně nutné udržet na místech po celý den klid a ticho, což většina rybářů nezvládne ani minutu. Už při přenášení věcí a rozbalování brolíčka sleduju na Pankyho místě kapří aktivitu. Začíná poprchávat, blíží se bouřka! Na nic nečekám a rychle nahazuji oba pruty kousek od břehu, jen tak tak se stihnu schovat před prudkým deštěm. Nezávidím Pankymu to rozbalovaní v letní bouřce. Po hodince doráží i kolega, staví si brolly a se stejnou taktikou jako já nahazuje. Začíná se stmívat a my čekáme na vytoužený záběr, víme, že jsme zde jen chvíli. Máme před sebou dvě noci, přeci jenom není kam spěchat, když v tu chvilí se rozezní Pankyho hlásič, jediné co ho přehlušuje je brzda Banaxu, po kratším soubojí koukáme na krásně stavěného menšího lysce, který si zobnul samotnou kuličku N-Gage XP. Naše taktika se vyplácí! Noc je dlouhá, každý si zdoláváme 3 menší kapříky, už žádného bohužel na fotku. I tak úspěch na první noc.

04-nahled

05-nahled

Všechny záběry mi chodí pouze na levý prut, proto přemýšlím o změně lovného místa pro ten pravý. Je to hned jasné, prut budu zanášet podél rákosí cca 30m daleko na místo, kde se mnou jednou jeden z větších domorodců slušně vypekl. Hrst boilies a montáž na panáčka s pop-up oliheň jdou do vody. Hned v poledne se přesvědčuji o svém dobrém úsudku. Po pomalé jízdě, zdolávačce přes vodní traviny, mám na podložce krásného šupináče, bezchybná ryba. Pár fotek a rybu pouštím. Oba máme radost, to jsme nečekali, že oba budeme mít každý takový úlovek. Celý den se nese v duchu sluníčka, tepla a minima záběrů. V noci to příjde, ani jeden z nás o tom nepochybuje. Po parádním večeru u pivka si jdeme každý lehnout do svého příbytku. Ale jak tomu tak bývá, hned po zalehnutí do spacáku nás oba vyhání zvuk příposlechu, oba se scházíme se svými úlovky. Bohužel jsem zahanben a svého cca 65cm bojovného šupináče pouštím a jdeme Pankymu vyfotit starého známého kapra. Jediné dva záběry za celou noc a ve stejnou chvíli, zajímavé, ale čim dál tím častější, i když místa byla od sebe vzdálená 50 metrů.

06-nahled

Ráno nás čeká probuzení do krásného dne. Zase mě Panky přechytal, říkám si, ale jsem rád, že se s naší taktikou dostaneme k takovým rybám. Už se chystáme balit, ale najednou mi pípl příposlech, jdu k prutům a nevidím nic, než jen došponovaný vlasec, špička nehybná, čekám, co se bude dít, ještě jeden nepatrný záchvěv špičky a následuje můj zásek. Je to tam! Znovu na zanesený pravý prut. Kapra položíme do podložky a jenom zběžně kouknem na hodinky, 12 hodin, znovu záběr v poledne! Tak přesně takovýhle šupíky mám rád, nevadí mi, že nemají 15kg, ale jsou to krásně stavěné, zdravé a hlavně minimálně chytané ryby! Za dva dny jsme zde dokázali s touto taktikou nachytat víc ryb, než za minulý celý podzim.

Publikováno ve spolupráci s Carpgang.com

Líbilo se vám video? Pokud ano, sdělte to svým přátelům na Facebooku kliknutím níže na ikonku „To se mi líbí" nebo jej můžete sdílet na svém FB profilu.

V diskuzi je 6 příspěvků.

Zobrazit diskuzi k tomuto článku

Nejbližší kaprařské akceDalší

Žádné aktuální akce.

Všechny akce

Akční nabídky e-shopůVšechny slevy

Název lorem ipsum

Zvýhodněná originální Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu.

cena: 2 987,- Kč

Produkt co houká a píska

Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu, sagittis non elit. T scelerisque risus...