Na francouzské Moselle 1/2 - Jake Langley-Hobbs

Téma Dobrodružství Jakea Langley-Hobbse, publikováno 13. 5. 2013, přečteno 3786x.

V minulém dílu si Jake vyzkoušel lov kaprů na německé části řeky Moselly. Tentokrát vyrazil na stejnou řeku, ale do Francie.

Právě píši svůj report z mého nedávného rybaření na francouzské řeceMoselle. Sedím ve skladu mého sponzora, který byl poslední týden také mým domovem. Je 20h a za dva dny vyrážím na deset měsíců dlouhou rybářskou výpravu. Většinu tohoto času se budu věnovat dlouhým výpravám na velké řeky a jezera v jižní Francii a už teď se  těším, až vám o nich budu moci vyprávět. Samozřejmě, že doufám, že se mi během té dlouhé cesty podaří take ulovit nějakou velkou rybu. Vrátili jsme se právě z Carp show v Bonnu, kde jsem pomáhal společnosti Imperial Fishing a kde jsem měl možnost pohovořit s Martinem Lockem, který tam měl velmi působivou slide show o jezeře Rainbow. Tento “guru” jezero zbožňuje a ulovil na něm úžasnou řádku velkých kaprů. Není to ale voda, na které bych chtěl rybařit, protože je to placené jezero, navíc mi to nedovoluje ani můj rozpočet a já prostě dávám vždy přednost divokosti veřejných vod. Přesto mě Martin během našeho rozhovoru přesvědčil, abych to zkusil. Budu v této oblasti někdy během příštího roku  a pokud se mi podaří sehnat rezervaci, nejspíše se tam podívám. Naivně jsem si myslel, že Rainbow má mnoho chytacích mist, stojí velké peníze a připomíná vodu pro blázny a zbohatlíky. Ve skutečnosti je na jezeře jen několik lovných mist, dostanete k dispozici svůj vlastní lovný prostor, cena za rybolov je přijatelná a hlavně je tu klid. To ukazuje na to, jak se můžete někdy mýlit. Když se již bavíme o soukromých vodách, byl jsem také laskavě pozván Nickem Helleurem, abych si zarybařil na jezeře Gigantica, které patří Dannymu Fairbrassovi. Tam vyrazím nejdříve. Moje velká výprava pak skutečně začne návratem na Lac de St. Cassien, kde strávím vánoce a nový rok. Úplně nejdřív vás však chci pozvat na společný výlet na francouzskou řeku Mosellu, kde jsem prožil děvet dní a nocí a pokračoval v honbě za 20kg říčním kaprem.

jpeg-1-nahled

Ponávratu z Lac De Liez do Německa pro přípravu mého prvního říčního výletu jsem měl pouze několik dní volna předtím, než znovu vyrazím do Mét v severovýchodní Francii, abych lovil na úseku řeky Moselly. Během mého krátkého pobytu ve Francii se mi nějakým způsobem podařilo pořídit si německou přítelkyni (nebyla chlupatá a nejmenovala se Helga, musím dodat!). Vídali jsme se těch několik dní po návratu z Liez, než jsem opět vyrazil na plánovanou výpravu do Francie. Během této doby jsem si uvědomil, že mít přítelkyni nějak nezapadá do mých plánů, takže jsem se po naučení několika slovíček v němčině jako “ano, prosím” a “děkuji” a po tom, co jsme prožili společně několik nocí, rozhodl vztah ukončit.

jpeg-2-nahled

Do Mét je to z Traben-Trabachu jen 150km, takže  během necelých dvou hodin jsem již byl blízko cíle. Mojí první zastávkou byl venkovní supermarket, kteý se jmeoval Decathlon. Prsačky od Prologicu měly k mému zármutku následkem velmi častého používání během posledních několika měsíců odslouženo. Potřeboval jsem si tedy obstarat nové a také nakoupit nějaká těžká olova. S novou výbavou jsem jsem vyrazil k místu, které se mělo stát pro následující týden mým novým domovem. Max mi vytiskl z Google earth plán mého místa z ptačí perspektivy.  Byl to bod, kde se dvě řeky Moselly setkávají a já budu rybařit na místě, které je obě rozděluje. Náchází se v blízkosti Le Maxe a je to dobře známá oblast této řeky. Nalézt ho bylo poměrně složité, protože jsem neměl žádnou přesnou adresu ani jméno ulice, takže jsem musel vše nazoomovat v navigaci a nalézt stejný tvar země na obrazovce, který odpovídal tomu, který jsem měl na A4 papíru, co jsem držel v ruce.  Nakonce jsem po několika zatáčkách projel podél hřbitova a přijel k otevřené bráně jezdeckého centra. Zaprakoval jsem a vydal se se psy přes pole k místu, kde by se měly obě řeky slévat. K mému zklamání zde již jeden bivak stál. Nikdo další zde nelovil, byl tu pouze jeden německý rybář, který přijel den přede mnou. Jmenoval se Stefan a již zde rybařil poněkolikáté. Měl jsem z něj dojem, že má s touto oblastí poměrně velké zkušenosti a ukázalo se, že zde skutečně v minulém roce ulovil 25.6kg šupináče. Podíval jsem se na jeho vybavení, podle kterého jsem usoudil, že zde nějaký čas určitě zůstane. Chvíli jsme si povídali a nakonec z něj vypadlo, že chtěl původně lovit na jiném místě proti proudu, ale nemohl, protože tam nedávno spadl do vody mrtvý strom, který znesnadňoval přístup na člunu a samotné umístění prutů. Bude to dobré znamení? Rozloučil jsem se a tiše vyrazil proti proudu, abych se podíval na jeho původně vybraný “hot spot,” a jsem velmi rád, že jsem tak učinil!

jpeg-3-nahled

Místo se nacházelo hned vedle vojenské základny. Bylo velmi klidné, prostorné a vice, než pohodlné. Řeka je v těchto místech široká asi 140m a když jsem se přes ní podíval, uviděl jsem dvě červené bojky umístěné uprostřed po obou stanách, aby naváděly lodě na hlubší kanál. Mrtvý srom, který nedávno spadl přes špici místa si přímo říkal o to, abych ho rozřezal a uvedl to tady do původního stavu. Rozhodl jsem se tedy rozložit své vybavení a následující ráno zajedu koupit pilu, abych si usnadnil práci se stromem. Normálně ji s sebou vozím, ale tentokrát jsem ji nechal v Německu ve svém usilí své výbavě trochu odlehčit. Cestou zpátky k autu jsem si všimnul cedule na bráně, která hovořila o privátním přístupu. Rozhodl jsem se dělat nevinného a po blátivé cestě dojel na místo a vyložil výbavu. Moje dodávka je v podstatě mým cestovním domovem, takže ji jen velmi nerad nechávám někde bez dozoru v rukou božích. Pokud by se něco stalo, nemůžu jen tak někomu zavolat, aby pro mě přijel a pak řešit situaci z křesla a pohodlí doma.. Zaparkuji auto na dohled vlevo a pokud se někdo objeví a požádá mě, abych odjel, tak se omluvím, budu se tvářit jako úplný hlupák a auto odstěhuji!

jpeg-4-nahled

Postavil jsem bivak, nakrmil psy a vydal se na návštěvu ke Stefanovi. V noci chytil tři kapry do 11kg a byl dost optimistický, co se týká následující noci. Když jsem mu řekl o mém plánu se stromem, viděl jsem ve výrazu jeho tváře, že by si byl přál, aby to učinil sám. Trochu samolibě jsem vyrazil zpátky na místo a šel hned do postele. Přál jsem si, aby ráno dorazilo rychleji, než obvykle. Za prvního světla vyrazím do stavebnin, abych koupil pilu. Také jsem si vybral špatnou velikost prsaček. Minulý večer jsem je zkoušel a snažil se sám sebe přesvědčit, že mohu rybařit, až v klaunsky velikých nohavicích, ale rozum naštěstí zvítězil. Ráno jsem vyrazil, opustil všechny věci a za 30min jsem již byl zpět, vyzbrojený pilou a správnou velikostí prsaček. Když jsem se řítil po hrbolaté cestě, všimnul jsem si, že Stefan připravuje fotoaparát, aby mohl udělat foto s rybou. Rozhodl jsem se, že mu budu asistovat, abych alespoň mírně prolomil ledové napětí, které mezi námi vzniklo. Udělal jsem několik fotografií pěkného řádkáče okolo 11kg. Měl v noci sedm záběrů a zdolal šest ryb. Tato byla největší. Protože jsem nechal všechny věci o samotě zanechal jsem ho jeho osudu a vrátil se, abych se pustil do odstranění spadlého stromu. Během půl hodiny mé místo vypadalo mnohem lépe.

jpeg-5-nahled

Příští hodinu jsem strávil přípravou člunu a montáží echolotu, abych si mohl prohlédnout prostor řeky, který se mi nabízel. Lodní kanál byl ve skutečnosti pouze 3.7m hluboký. Nalezl jsem hranu ze 2.5m do 3m, která měla asi 20m a následně se pomalu natahovala směrem do kanálu. To bude místo, na které se budu soustředit. Nachystal jsem si pruty s novými šokáči, když jsem ke svému zděšení zjistil, že se mi podařilo zapomenout dva alarmy v Německu. Jsem to ale pitomec! Vinil jsem za to Maxe. O víkendu naboural auto a  v den mého odjezdu mě požádal, abych s ním zajel do garáže a potom ho zavezl zpět do skladu. To vážně narušilo moji závěrečnou a důležitou balící proceduru. Věděl jsem naprosto přesně, kde jsou. Byly hned za dveřmi ve skladu. Když můžete lovit pouze na dva pruty, tak se s tím nějak smíříte. Já tady ale mohl lovit na čtyři, měl jsem čtyři pruty s sebou a také jsem na ně na všechny chytat chtěl! Potom, co jsem si trochu zanadával a hodil se zpět do klidu, vrátil se mi zdravý rozum a začal jsem se rozhlížet okolo sebe. Na konci mého místa se válel starý barel od oleje, který byl v minulosti používán na grilování. Vytáhl jsem z kapsy několik mincí a mozkové buňky se mi zachvěly! Mince na cívku, olejový buben pod ní a mám alarm! Jakto, že mě to nenapadlo dříve?

jpeg-6-nahled

Přišlo na řadu zavezení prutů. Nástrahou pro tuto výpravu bylo boilies Liver od Imperial Baits, nastražené na panáčka s jedním boilem Liver a pop up half and half Liver, aby to mírně vzplívalo. Ke každé montáži jsem dal také stringer, abych po nahození dostal montáž na dno a vyhnul se možnému zamotání při náhozu. Rozhodl jsem se také pro masivnější zákrm, než jaký normálně praktikuji. Za pomoci kobry jsem rozkmil poměrně široký prostor. Je tady hodně velkohubých tloušťů a také množství kaprů a tak jsem chtěl, aby si všichni dobře zahledali.

jpeg-7-nahled

Stmívalo se a začalo mírně mrholit. Právě v tu chvíli mi zazvonil telefon. Byl to Mark, chlapík z Essexu, kterého jsem potkal na Cassienu. Popisoval jsem mu moji situaci a právě kolem projížděla loď, která způsobila záběry na všechny udice! Znáte to. Začalo pršet, musíte přehodit všechny pruty. Najednou jsem dostal ten nepříjemný pocit, že to tento týden bude naprostá katastrofa. Co tady vlastně dělám? Nesnášel jsem říční rybaření! Stáhnul jsem pruty, nastražil na každý čerstvý stringer a všechny jsem je přeházel o něco blíže, aby na ně průjezd lodí neměl takový vliv. Právě ve chvíli, kdy jsem se převlíkal ze svého mokrého oblečení se mi rozjel levý prut. Rychle jsem vklouznul do prsaček a uchopil ho. Ryba vystřelila rychle proti proudu. Břeh byl strmý a na kraji bylo jen nějakých 30cm vody. Slezl jsem opatrně po mokrém břehu dolů k řece. Ryba pokračovala ve své jízdě proti proudu a já cítil, jak šňůra drhne o kameny. Zdolával jsem ji velmi opatrně, podařilo se mi ji otočit a po chvíli jsem ji mohl podebrat. Dno řeky bylo jílové a jak jsem tam ve tmě manévroval, tak jsem uklouznul. Byl jsem opět celý mokrý a k tomu jsem měl ještě mokro v prsačkách. Podebral jsem svého prvního kapra z francouzské Moselly, který vážil jen těsně nad 10kg, což jde zde průměrná váha. Pustil jsem ho zpět, nahodil znovu prut a poslal Markovi textovku : “Už mám zase rád říční rybaření! “

jpeg-8-nahled

Na hodinu jsem se posadil a pak na mě přišel spánek. Právě jsem se soukal do spacáku, když jsem zaslechl, jak mince uhodila a olejový buben a rozvrčel se baitrunner. Podařilo se mi konečně se zahřát, ale ve chvíli jsem již stál opět v dešti a zdolával dalšího říčního kapra, který opět vyrazil jako střela proti proudu. Tenhle kapr se zdál být lepší a nakonec měl 15.5kg a já právě ulovil svého největšího ríčního kapra k tomuto datu. Pěkný výsledek na první noc mého rybolovu. Do rána již žádný záběr nepřišel a ráno se objevil Stefan, aby se podíval na moji ruční práci s pilou. Při pohledu umístěnou v saku na hlubší vodě mi ochotně pořídil několik snímků a potom to okomentoval větou, že “toto je patrně největší ryba, kterou za ten týden ulovím.” Donutil jsem ho za jeho pomoc vypít se mnou kávu a snažil jsem se s ním chvíli povídat, načež se vytratil a mumlal si něco pro sebe v němčině. Nemyslím si, že to bylo, “Jestli Carling (britský lager) dělá z lidí kapraře, pak budou asi nejlepší na světě.”

jpeg-9-nahled

Přes den jsem moc akce neočekával. Na německé Moselle jsem měl většinou záběry brzy ráno a večer a cítil jsem, že podobný scénář to bude mít i zde. Okolo poledne jsem zakrmil jedním kilogramem boilie, abych udržel místo v pohotovosti. Během odpoledne jsem stáhnul pruty a přehodil je s čerstvými stringery a zároveň zakrmil dalším kilem boilies.  V optimistickém očekávání blížící se noci jsem si stringrů nachystal celou krabici, abych byl připravený. Stringery s pěti kuličkami jsem měl připravené pro přehazovaní a stringer se dvěmi kuličkami použiji na prut, kde se uloví kapr, takže tady budu mít různé prezentace nástrah. Měl jsem v plánu nakobrovat po každém záběru asi 100ks boilies, které náházím do široka po směru náhozu. První kapr přišel ve 21h a byl to další 10kg šupináč. Nic dalšího se nestalo, až do ranních hodin, kdy mi okolo páté přišel další10kg šupináč.. V 6h jsem ulovil mého prvního tlouště a v 7h mě vzbudil opět menší kapr. Musel jsem si pro něj zajet se člunem, protože se mi šňůra zachytila za kameny. Bylo to poměrně jednoduché. Po asi 13m se šňůra uvolnila a pokračoval boj s rybou, která na mě čekala o kus dále proti proudu.

jpeg-10-2-nahled

Více, než spokojený se svými výsledky jsem stáhnul pruty a s kávou v ruce a dvěma veselými psy jsem se šel podívat, jak se vedlo Stefanovi. Cítil jsem z něj, že je dost soutěživý, tak jsem se rozhodl připravit si pro něj malou hru. “Bylo něco”, zeptal jsem se? “Ale, ztratil jsem tři ryby a vytáhnul jednoho malého,” rychle odpověděl a zároveň se zeptal, jestli jsem já něco chytil. Odpověděl jsem “Jen tři, jeden byl jako druhý, ale je to skvělej sport, chytat pořád stejnou velikost,” a snažil jsem se přitom nesmát. Můj šálek s kávou byl již prázdný a protože si Stefan právě připravoval kávu pro sebe, čekal jsem, že mi zdvořile doleje. Překvapivě k tomu však nedošlo. Pověděl mi o nedávné výpravě do Maroka, která byla velkým dobrodružstvím, ale ne moc o kaprech. Po tom, co jsem mu řekl, že bych strašně rád ulovil tak pěkného řádkáče jakého zdolal on minulé ráno,  jsem se vrátil do bivaku, abych si trochu zdřímnul.

obrazek obrazek

Konec první části…

V diskuzi je 2 příspěvků.

Zobrazit diskuzi k tomuto článku

Zprávy od vody (9 n.)

Nejbližší kaprařské akceDalší

Žádné aktuální akce.

Všechny akce

Akční nabídky e-shopůVšechny slevy

Název lorem ipsum

Zvýhodněná originální Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu.

cena: 2 987,- Kč

Produkt co houká a píska

Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu, sagittis non elit. T scelerisque risus...