Dobrodružství Jakea Langley-Hobbse část druhá 1/2 - Jake Langley-Hobbs

Téma Dobrodružství Jakea Langley-Hobbse, publikováno 16. 3. 2012, přečteno 3561x.

Jste se mnou a mými psy zpět na Cassienu na poslední části mé mega dlouhé výpravy. Na konci března jsem prožil svoji 55 noc na tomto impozantním jezeře a měl jsem na svém kontě 16 ulovených kaprů.

Jste se mnou a mými psy zpět na Cassienu na poslední části mé mega dlouhé výpravy. Na konci března jsem prožil svoji 55 noc na tomto impozantním jezeře a měl jsem na svém kontě 16 ulovených kaprů. Pět z nich bylo těžších, než 20kg a největším úlovkem byla skvělá ryba o váze 25kg. Zakotvil jsem na místě zvaném Aviron a kvůli nešťastné události, která se týkala mé dodávky a jednoho dalšího vozidla, jsem odsouzen k pobytu zde, až do doby, kdy bude opravená. Proto jsem se rozhodl, že tu vydržím, až do skončení platnosti nočního rybolovu, tedy do 8.června. Věděl jsem, že to bude psychicky hodně náročné.

Svoji poslední rybu jsem ulovil 27.března. Jednalo se o nádherného 18.2kg šupináče. Bylo již 3.dubna a po kaprech jako by se slehla zem. Ten večer jsem chystal narozeninovou večeři pro jednoho z italských rybářů, kteří seděli kousek ode mě. Já jsem uvařil a oni poskytli suroviny a víno. Dobrý obchod! Všichni čtyři  jezdili na Cassien již třetím rokem a zůstali zde vždy jeden týden. Za tu dobu se jim nepodařilo ulovit jediného kapra. Gianovi se nakonec zadařilo a toho rána ulovil 15kg lysce, takže se vlastně jednalo o dvojí oslavu. Všichni mí ostatní přátelé na jezeře již odjeli. Wolf musel svoji výpravu o týden zkrátit, protože mu nebylo dobře. Francouz, který chytal na místě zvaném Matylda celé dva měsíce a zdolal za tu dobu jednoho cejna si nakonec splnil svůj sen. Dostal se na Ellis Point. Wolf a jeho bratr ještě ani nezačali balit a tenhle kluk už byl na cestě k jejich místu s celým svým vybavením a začal  se připravovat k lovu. Dost zvláštní. Na tuhle postavu se ale ještě dostane později.

Duben je měsícem mých narozenin a na jeden týden za mnou dorazí můj německý kamarád Markus. Jsem nyní velmi společenský člověk, ale pokud jde o samotný rybolov, nejraději lovím sám na vlastní pěst. Připadá mi, že přítomnost někoho dalšího na mém místě rozptyluje moji koncentraci, obvzláště, když třeba přehazuji atd. Nicméně Markus byl tak laskavý a přenechal  mi své místo, když v únoru odjížděl a navíc neměl během své výpravy ani jeden záběr, tak jsem si říkal, že by mohlo být příjemné rybařit společně. Snad se kapři zase trochu pohnou a on bude odjíždět s nějakými zářezy na  pažbě. Volal mi každý den, doufaje, že nastala nějaká změna, ale  7.dubna bylo jediné, co jsem mu mohl ukázat, dva zdolaní sumci. Rozhodl jsem se, že mu přenechám pravou stranu mého místa, protože vyprodukovalo o něco více kaprů, což zvyšovalo jeho šance. Zítra přiletí do Nice a přiveze si pouze nezbytné věci. Měl jsem pro něj připravené své náhradní pruty, navijáky atd.

jpeg-7-2-nahled

Fotografování divoké přírody mi bylo požehnáním.

Markus dorazil 8.dubna odpoledne a chystali jsme se zrovna  vyvézt jeho pruty. Pak se to stalo. Další průšvih! Jako majitel psů vždy dohlížím na to, abych nenechal nikde ležet návazce s nástrahami. Vždy je dávám stranou, někde na kraj do vody. Jelikož Markus žádné psy nemá a není zvyklý se o podobné věci starat, nevyhnutelné se stalo skutkem. Byli jsme oba ve člunu, tak 35m od břehu, když jsem si všiml Charley, jak tahá za  prut v Markusově stojanu. „Markusi, kde jsi nechal návazce s nástrahami“, zeptal jsem se úzkostně? " Za kličkou mých navijáků", zněla jeho odpověď. Bylo mi jasné, co se stalo a chtělo se mi okamžitě vyskočit ze člunu a plavat ke břehu. Zdálo se mi, že to trvá celou věčnost, než jsem dorazil za pomoci motoru ke břehu. Charley přirozeně panikařila, ale zaplať panbůh, spolkla boilie, ale háček jí visel z tlamy Musel jsem přestřihnout návazec, zatímco mi zuby svírala jeden z mých prstů. Zavolal jsem jedné místní osobě, kterou jsem znal a která zavolala veterinární pohotovost. Vetrinář z Nice dorazil  velmi rychle. Uspal ji a doporučil mi vzít ji na rentgen hned následující den. To nebyl zrovna dobrý start našeho společného rybaření, ale mohl jsem vinit pouze sám sebe, že jsem Markusovi nedal potřebné instrukce, aby své návazce nenechával nikde ležet. Bylo to ponaučení pro příště!

jpeg-9-nahled

Přišel čas na velké zbraně!

Moc jsem se tu noc nevyspal, protože jsem každou hodinu kontroloval Charley, ale dvě hodiny ráno jsem měl překvapivý záběr. Po pěkném souboji jsem podebral krásného šedého lysce o váze 19kg. Ráno jsem kapra ve vodě ukázal Marcusovi, který celou záležitost prospal. Najednou se mu rozjel pravý prut a i on měl rybu.Popěkné přetahované se mu podařilo zdolat šupinatého lysce o váze 17.2kg. Tak to snad nakonec bude ještě dobrý týden! Po odfotografování našich úlovků jsem se musel odvézt svoji chlupatou kamarádku k veterináři. Naštěstí jsem měl pojištění, které platilo v každé ze zemí EU, ale i tak jsem musel vše nejprve zaplatit ze svého.

jpeg-1-nahled

Nakonec to snad bude dobrý týden?

Dnes je velmi jednoduché vzít psy s sebou do zahraničí, když existují psí pasy. K tomu, aby jste pas získali stačí, aby mělo vaše zvíře miročip a očkování proti vzteklině.  Váš veterinář to bude určitě vědět. Musí dále projít krevními testy, které prokáží, že očkování funguje. Pas musí pocházet pouze od autorizovaného veterináře. Pokud ho máte, zajistí vám také, že při návratu do UK nemusíte dávat vašeho psa do karantény. Před návratem do UK ale musíte vzít psa k veterináři v zemi, kde se právě nacházíte a nechat ho ošetřit proti tasemnici a klíšťatům. To vše 48 hodin před návratem. Poslední věcí, kterou by jste měli svému kamarádovi obstarat je obojek, který se jmenuje Scalibor. Chrání proti klíšťaům, ale také proti nepříjemnému onemocnění s názvem Leishmanoise, které přenáší jeden druh komárů. Stojí okolo 20 libera vydrží 5 měsíců. Pak máte vystaráno!

jpeg-0-nahled

Nezbytnosti, které potřebujete pro psy, aby s vámi mohli vycestovat.

Další věcí, kterou Markus někde koupil byl déšť a mraky. Trocha deště mi nevadí, ale tři dny, kdy máte všechno vlhké, včetně dvou znechucených psů, to už je opravdu potřeba něco na zlepšení nálady. Čtyři dny před mými narozeninami jsem dostal dárek od své nedávné známosti, který mi ji určitě zvednul! Ve 2:45 ráno jsem měl několik pípanců, které se během chvíle změnily v jízdu. Markus se tentokrát probudil. Vydrápal jsem se k prutu a trochu v pochybách jsem zasekl. Začal pomalý, ale velmi tuhý zápas. Poté, co jsem kaprovi při několika příležitostech nuceně povolil, se mě zeptal : „Myslíš, že je velkej“? Podíval jsem se na svého německého kámoše a přikývl jsem. Kapr se mezitím unavil a byl připravený na podebrání. Shodli jsme se na váze okolo 23kg,  opatrně  rybu zasakovali a připravili ji pro ranní carparazzi. Při brzké kávě jsme probírali téma o opakovaném ulovení stejných cassienských kaprů a uvažovali, jak často se to asi stává. Připravili jsme fotoaparáty a přemístili kapra do podložky. Když jsem z něj stáhl sak byl jsem ohromen. Viděl jsem před sebou rybu, kterou jsem chytil před 26 dny ze stejného místa a ve stejnou dobu. Byl to velmi široký lysec, který vážil 24kg. Možná jsem ho chytil na cestě do tření a pak na cestě zpět, kdy byl o kilo lehčí? Zdál se být ve skvělé kondici a opět to byl nezapomenutelný pohled ho sledovat, jak odplouvá. Neuvěřitelné!

jpeg-2-nahled

Kapr, kterého jsem chytil již podruhé.

Přišel den mých narozenin a já musel jít vyzvednout dodávku. Konečně byla připravená. Plus Charley, která musela jít na endoskopii, aby jí byl odstraněn druhý Markusův háček, byla také připravená na návrat do kempu. Podivné dárky, ale z obou jsem měl ohromnou radost. Podařilo se mi ráno půjčit si auto, tak jsem vzal nějaké anglické peníze, které jsem vyměnil na eura a v 11h jsem vyrazil. K mé velké nelibosti jsem zjistil, že ve Francii již nadále nemají žádné směnárny. Musel jsem tedy odjet do Cannesa tam peníze směnit s jedním turistou v Le Gare. Netřeba dodávat, že mi to celé zabralo celý den a teprve v 18h jsem se konečně vrátil na své místo s Charley i mojí doávkou, kterou jsem zaparkoval na parkovišti u Avironu. Moje kapsa byla o 850 EU lehčí. 250 EU za moji dodávku a 600 za veterinu. Vrátil jsem Markusovi jeho 600 EU, háček a šňůrku. Chtělo se mu skoro zasmát, ale nemohl. Někteří lidé nemají vůbec smysl pro humor! Byl jsem velmi unavený a přesto, že jsem měl narozeniny, šel jsem brzy spát. V Anglii jsem narozeniny během posledních let slavil dosti bouřlivě. Tohle byly ale moje první na Cassienu. Chtěl jsem se konečně jednou ráno po mých narozeninách probudit bez kocoviny. Markus odjel o pár dní později docela spokojený. Podařilo se mu ulovit ještě jednoho lysce 10kg. Možná, že levá strana pro mě byla tou pravou volbou.

Opět pršelo. Velké kapky se sypaly z nebe neustále celé dva dny. Odpoledne 18.dubna jsem se oblékl do svého nepromokavého oblečení a vydal se ven přehodit dva pruty. V druhém bivaku jsem si připravil PVA sáčky, které obsahovaly celé a nakrájené boilies jako kompliment k panáčkovi Fish boilie, který jsem používal. S každým prutem jsem sprintoval ke břehu, abych rychle nahodil, než se sáček v dešti rozpustí. Jeden nához se mi povedl, ale druhý byl o pět metrů blíže. Protože jsem ale chytal na svahu, nechal jsem ho tam, kde byl. Déšť mě vždycky učiní hodně letargickým, takže jsem byl po skouknutí DVD ve svém spacáku zralý na spánek. Vzhledem k přívalovému dešti jsem měl bivak zapnutý, i když normálně zase tak svědomitý nejsem.

jpeg-3-nahled

Stálý déšť.

Nicméně ve 23:30, 30 min po děšti mě probudila jízda na prut, který byl nahozený blíže ke břehu. Nandal jsem si prsačky, rozepl bivak  a uháněl k prutu. Byl jsem si jistý, že je to sumec, protože se ryba držela velmi hluboko a pohybovala se hodně podobně. V jednom místě pak zůstala úplně stát. Stálým tlakem se mi ji podařilo opět dát do pohybu a byl jsem si jistý, že jí docházejí síly. Čekal jsem, že se přede mnou každou chvíli objeví velký kropenatý úsměv sumce, když se k mému překvapení najednou asi 15 m od břehu rozrazil  hladinu široký hřbet kapra. Byl obrovský a opatrně, kousek po kousku se mi podařilo navést ho do podběráku. Byl jsem si jistý, že je to můj nový osobák. Musel jsem si jít rychle zapálit cigaretu. Ve tmě jsem potvrdil váhu 27.5kg. Podařilo se mi to. Splnil jsem svůj první úkol. Podařilo se mi zdolat mého prvního 60lb kapra! Zasakoval jsem ho, přehodil prut a seděl tam v té tmě a vychutnával atmosféru. Protože přestal déšť, začali ptáci zase zpívat své písně. Od dubna začali být ptáci i v noci docela hluční. Někdy jsem si připadal jako v deštném pralese. Jeden zvláštní pták, kterého jsem pojmenoval Optonic, opravdu zněl jako tento kaprařský alarm. Docela mě zajímalo, jestli se tuhle svoji píseň naučil na Cassienu. Moc jsem toho nenaspal a ráno dorazil můj nový kamarád a fotograf z Itálie Daniel, aby udělal můj titulní snímek. Byla to velmi dlouhá, mléčně zbarvená ryba s širokými ústy a velkými šupinami u ocasu. „Monster carp“, zakřičel Daniel, když kapr plaval  zpět do své domoviny. Jak fantastický pozdní dárek k narozeninám!

jpeg-4-nahled

Můj krásný pozdní dárek k narozeninám!

22.dubna jsme ulovil svého prvního odpoledního kapra. Byl to lysec 12.5kg. Když jsem ho pouštěl zpátky, tak by mě ani ve snu nenapadlo, že to bude moje poslední ryba, až do 4.května. Následující přestávka byla na celém jezeře. Kapři byli ve tření a ti, co nebyli sledovali ty ostatní, protože nebyli vidět nikde jinde, než v rezervaci. Na jezeře bylo hodně lidí a každý den přijížděli další a křižovali se svými naloženýmičlunypo vodě. Většina míst v severním rameni byla obsazených a většina člunů směřovala ze severu do jihu, jen se tam otočit a jet zase zpátky, protože tam nebylo žádné místo.

jpeg-5-nahled

Pruty, ale nikdo není doma?!

Jedním z důvodů byl ten chlapec z Ellis Pointu, který nyní kontroloval také dvě další místa. Měl na nich rybáře, kteří tam seděli do té doby, dokud je nepřijeli vystřídat nějací další a tak dělal doslova rezervace na tato místa. Cassien je krásné místo, ale některé praktiky, které se tu dějí jsou pěkné křivárny. Jedna z nejhorších věcí, které jsem zaznamenal a která se zde děje  celkem pravidelně je, že si někteří lidé myslí, že je přijatelné nechat své pruty o samotě na několik hodin, zatímco si oni zajedou ke svým známým. Chápu, že se někteří nudí, protože nemají záběry, ale nejprve by snad měli stáhnout své udice. Žádný kapr si nezaslouží být uvázán někde v kořenech jen proto, že jste nebyli u svých prutů, když jste měli záběr.  Guarde de Peche (porybní) mají poměrně složitý úkol při kontrole jezera. Jednak díky jeho velikosti a také špatnému přístupu a proto používají motorový člun. Protože na Cassien dnes dojíždí kapraři různých národností, mají dnes pravidla vytištěná ve čtyřech jazycích. Docela dobře jsem se seznámil se dvěma staršími porybnými Henrim a Marcelem při jejich  týdenních návštěvách jezera, kdy jsem jim často připravoval espresso.

jpeg-6-nahled

Henri a Marcel, strážci zákona.

Jednoho dne se mi naskytla šance získat z druhé ruky starou laminátovou veslici, která potřebovala opravit, takže jsem pomalu utíkající dny trávil prací na tomto projektu v zadní části mého místa. Bude to moje závěsná loď na veškeré vybavení, protože můj Zodiac, i když měl 3m nebyl dostatečně velký na to, abych v něm převezl vše najednou, obvzláště pak ještě se dvěmi psy. Určitě to udělalo dny mnohem snesitelnější, ale stále jsem si musel připomínat, jakého velkého kapra jsem to chytil a že je pouze otázkou času, kdy se ryby zase vrátí. Také francouz naproti mě dokázal bavit celé hodiny. Byl velmi teritoriální na své okolí a pokud se někdo přiblížil na 80m k jeho místu, skočil do člunu a zběsile k němu vesloval a křičel " Tady chytám já, tady chytám já! ", načež začal dramaticky všude okolo sebe rozhazovat boilie, aby to dokázal. Naštěstí mě při smyslech drželo fotografování divoké přírody, které se stalo pravým požehnáním a také pravidelné návštěvy mého nového anglického přítele Nicka, který zde žil. Tedy, skoro při smyslech.

jpeg-7-nahled

Fotografování divoké přírody mi bylo požehnáním.

Jak jsem se již zmínil v první části, záběry od sumců byly celkem sporadické. Někdy jste měli přerušenou jízdu, někdy ryby vyplivla nástrahu po minutě nebo tak. Moje teorie je, že sumec pohltí boilie a často se návazec zachytí o jeho kartáče. Protože není fakticky zaseknutý, snaží se s ním třepat a zbavit se ho nebo ho prostě táhne pryč. Síla některých těchto stvoření je neuvěřitelná a vlasec to po záseku několikrát prostě neustál. Po navinutí utržené šnůry jste na ní nalezli sumčí stopy a nezbývalo vám nic jiného, než tam ve tmě stát, srdce vám tlouklo jako o život, třásli jste se jako list a mysleli jste si, že jste právě přišli o žraloka! Čtyři sumci, které jsem zdolal byli zaseknutí v koutku tlamy, takže se šňůra nemohla uříznout o jejich kartáče. Největší měl 19kg a musím přiznat, že jsem byl po 25 minutách boje poněkud zklamán, když se na mě z hladiny zašklebil sumec a nebyl to kapr. Další podivnou věcí, které se někdy stávala byla, že mi jednou píply oba pruty. Možná tak s rozdílem 10 min a pak se jeden z nich rozjel. Sumci se motali v hejnu okolo nástrah a jak projížděli, nabírali mi vlasce.

jpeg-8-nahled

Největší sumec měl 18kg.

Vzhledem k tomu, že teplota měla nyní již skoro 18 stupňů, začali se ve velkém sjíždět raci a cejni. Plovoucí kulička na panáčkovi mi vydržela 24 hodin, těžká kulička sloužila jen k tomu, aby na nějaký čas upoutala jejich pozornost. Bylo na čase použít nové zbraně! V únoru jsem si vyrobil boilie o skutečně velkém průměru. Mix se skládal z 50% mixu Fish od Imperial Baits a 50% Bird food banana s přidáním trocha olihně, jater a esnciálního oleje black pepper. Nyní v květnu byly tvrdé jako koule do kanónu. Nastaržil jsem je na pruty s použitím blow back návazce s háčky Fox serie 5 LSC velikost 4. Přinese mi to nějakou změnu? Co po dubnu plném zážitků, 4 kapry na mém seznamu včetně nového osobního rekordu, ukáže nový měsíc?

V diskuzi je 15 příspěvků.

Zobrazit diskuzi k tomuto článku

Zprávy od vody (10 n.)

Nejbližší kaprařské akceDalší

Žádné aktuální akce.

Všechny akce

Akční nabídky e-shopůVšechny slevy

Název lorem ipsum

Zvýhodněná originální Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu.

cena: 2 987,- Kč

Produkt co houká a píska

Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu, sagittis non elit. T scelerisque risus...