Cesta do neznáma - Thomas Keutmann

Téma Ostatní články, publikováno 11. 9. 2017, přečteno 1410x.

Připadá mi, jako by to bylo včera. Facebook byl plný úlovků velkých kaprů z Jižní Francie a pro mě to měla být má první cesta na jih. Každý z rybářů, kteří jezdí tímto směrem lovit pravidelně, mi vyprávěl, že poprvé je to tam vždy výjimečné. Ale že to bude až tak výjimečné, spíše těžké, to jsem tedy nečekal. Po téměř promarněném týdnu a mnoha ujetých kilometrech se před námi konečně objevil poslední cíl naší cesty…

1-nahled

Čekání na zvonění

Neustále jsem sledoval hodiny – posledních 5minut ubíhalo. Možná si na to ještě vzpomínáte, poslední školní den a učitelé vás nenechají odejít dříve. Bylo mi to ale jedno, byl jsem nažhavený a chtěl jsem prostě už být v autě mířícím dolů na jih. Konečně se ozvalo dlouho očekávané zvonění. Všichni vyběhli směrem k autobusové zastávce, aby zabrali co nejlepší místo. Já jsem se usadil do plně naloženého Fordu Transit, vytočil hlasitost hudby na maximum, nasadil si sluneční brýle a mohli jsme vyrazit. Stefan, se kterým jsem se na cestu vydal, hledal první cíl naší cesty. Cílem bylo 400ha jezero nedaleko Pyrenejí. Po 14hod jízdy, během které jsme dělali pauzy jen kvůli vyprazdňování močového měchýře, jsme se ocitli na břehu jezera a udělali si o něm první dojem. Rychle jsme se nalodili a vyrazili na vodu.

3-nahled

První dny

Déšť…slunce…déšť…slunce, ale žádný záběr. Na Stefanovi byly patrné známky beznaděje. Každý den jsme měnili místo pro dva pruty, abychom nalezli ryby proplouvající jejich cestami. Ostatními čtyřmi udicemi jsme lovili na okraji a uvnitř bývalého říčního koryta. Bylo to až komické – voda v jezeře byla úplně klidná a my jsme nezaznamenali žádnou aktivitu ryb na hladině. Už od prvního dne jsem si pravidelným přikrmováním asi 2kg krmení, udržoval malou zátoku, která díky mnoha potopeným stromům vypadala velmi nadějně. Měl jsem prostě pocit, že se tam ukrývá jeden z těch velkých kaprů. A zdálo se, že to tak bude. V žáru poledního slunce jsem kombinoval každodenní koupání s potápěním. Pomalu jsem se potopil do zátoky, abych zkontroloval, jestli ryby boilies sežraly, nebo zda vůbec nějakou rybu zahlédnu. Místo bylo jako vyluxované – všechno krmení bylo pryč. To znamenalo, že předposlední noc bych měl do zátoky položit jeden z prutů. Protože mi všude fungovalo Fish boilies, rozhodl jsem se pro Carptrack Fish z produkce Imperial baits. Kromě toho jsem si sebou vzal pár kilo banánového Carptrack boilies a jeden kýbl mixu nástrah. Tentokrát jsem chtěl kaprům nabídnout neodolatelné sousto; k tomu jsem použil Carptrack Fish boilies zalité Amino Complex Powder, GLM a trochou Carptrack Liquid Amino. Na svém člunu jsem se nechal zanést do zátoky a zde mezi stromy položil svůj prut.

12-nahled

Narušitel

Seběhlo se to následovně: Zrovna jsme jedli předem připravené bagety a užívali si západ slunce, když mě ze židle vytáhl zvuk mého hlásiče. Pohled na stojan mi napověděl, že se dal do pohybu prut v zátoce. Rychle do člunu a na vodu. Rybu jsem nezdolával, snažil jsem se dostat nad ní, abych poté mohl vyvinout co největší tlak. Naštěstí byla už z překážek pryč a souboj mohl začít. Byl jsem šťastný, konečně jsem měl záběr a zrovna na prut ze zátoky. Stefan vypadal stejně nervózně jako já. Nebylo se co divit, byl to náš první záběr na této vodě. Není nic krásnějšího než souboj na lodi s ohnutým prutem při tak krásném západu slunce. Ryba nás táhla svým směrem a jen výjimečně mi dovolila, abych ji přitáhl směrem k hladině. Stefan měl jasno. Podle něj to byl sumec, který se krmil na mém místě a teď se rozhodl, že se mnou svede souboj. Nechtěl jsem tomu uvěřit, měl jsem prostě pocit, že by tohle mohl být velký kapr. Po půl hodině zmizelo slunce za horami a moje paže byly v jednom ohni. Konečně se ryba vzdala. Nyní se měla potvrdit Stefanova předpověď. Hladinu prorazil sumec a byl připraven na vylovení. Po krátkém odpočinku a regeneraci jsme ho pustili zpět a prut položili znovu do zátoky. Byl to sumec, který sežral všechno krmení, nebo se mezi stromy schovává i nějaký kapr? Odpověď na tuhle otázku jsme dostali druhý den ráno, když jsem na prut ze zátoky zdolával dalšího sumce. Jedno nám bylo jasné – měli bychom se přesunout jinam, nechtěli jsme ztratit 2 týdny na jednom místě jen proto, abychom zaujali nějakého kapra.

5-nahled

Drahá zastávka v ráji

Můj dětský sen se měl naplnit. Legendární jezero Lac de Saint Cassien bylo podle navigace ještě 50km daleko, ale naše oči se rozzářily, když se objevila první cedule s názvem jezera. Jedno podřazení, pravotočivá zatáčka a před námi se objevil on: „cassienský most“. Byl to nepopsatelný pocit…Myslím, že se nemusím rozepisovat o podrobnostech, každý kdo stál na břehu Cassienu zná ten pocit velmi dobře. Jeden ze členů teamu Imperial baits, který má dům necelých 10min cesty od jezera, nás pozval do Brasserie na studené pivo. Probírali jsme Cassien s jeho poklady a úplně zapomněli, že jsme zde chtěli strávit 2dny rybařením. Bylo tam prostě krásně, všechno jsme hodili za hlavu a užívali si každou vteřinu, kterou jsme zde trávili. Pozdě v noci jsme se rozhodli, že u kolegy přenocujeme a brzy ráno se vydáme na cestu. V 6hod ráno zazvonil budík a my vyrazili k dalšímu jezeru, na kterém jsme chtěli prožít zbytek dovolené. Nebyli jsme ještě ani 10min jízdy od Cassienu, když se na palubní desce rozsvítila kontrolka motoru a my museli zastavit. Zatraceně! Takhle to teď mělo všechno skončit? V žádném případě! Díky jednomu Francouzi, který nás odtáhl do nedalekého servisu, byla závada brzy odstraněna. Naštěstí se jednalo pouze o poruchu elektroniky, která nás vyšla na necelých 200 Euro. Rychle jsme zaplatili a vyrazili znovu na cestu.

6-nahled

Plnější už to být nemohlo!

Po příjezdu k jezeru jsme se rychle vrátili do zpět reality. Tábořiště jedno vedle druhého byly na straně cesty, po které jsme přijeli. Bylo to samozřejmé, tady jste nemuseli nic vybalovat a mohli lovit přímo z auta. Nás to ale táhlo na protější stranu jezera, kde jsme našli malé místo přímo na špici ostrova. Rychle jsme připravili náš tábor pro další pobyt a na pruty nastražili 20mm Carptrack Fish boilies v kombinaci s 16mm V-Pop Up. Montáži, kterou používám už několik let, věřím a sestavuji ji podle stejného vzoru. Jako návazcový materiál používám šňůrku Strip-X 25lb od Carp'R'Us a háček Continental Snag Hook ATS ve velikosti 4. Poté navléknu na háček zelené rovnátko, protože zlepšuje otočení háčku v kapří tlamě a minimalizuje šanci, že by ryba montáž vyplivla, aniž by se při tom háček zasekl v její tlamě. Nakonec přidám na návazec převlek proti zamotání a celou sestavu navážu na obratlík s kroužkem.

Jezero nám nabízelo mnoho různých míst s převislými stromy, vodními rostlinami a přítokem řeky. Jelikož je zde zakázáno používání lodí, nemohli jsme naše montáže položit přesně před vodní rostliny. Nasadil jsem si tedy potápěčské brýle a díky nim jsem dva pruty položil přímo do volných ok ve vodních rostlinách. Kvůli rybářskému tlaku zde nebylo potřeba ani moc krmení, vzal jsem si jen asi 2–3 hrsti boilies, které jsem rozhodil okolo svých nástrah. Druhý den ráno jsme se na sebe se Stefanem zmateně podívali, z vody se ozýval neustále nějaký hluk. Vypadalo to, že se k nám opět štěstí obrátilo zády. Vlevo od nás rozbaloval věci jeden rybář a vpravo byl další, který se chystal začít masivně krmit své místo. Nemohl jsem tomu uvěřit – byl jsem zde poprvé a měl jsem být neúspěšný?

7-nahled

Noc, na kterou se nezapomíná

S kompletně sbalenou výbavou jsme se na poslední noc přesunuli do malé části jezera, kterou jsme měli jen pro sebe, byli jsme zde sami. Doufali jsme, že se tady přesunulo také pár ryb, aby unikly rybářskému tlaku. Ani jsme nerozdělávali bivaky, byla před námi poslední noc a tu jsme se rozhodli strávit pod širákem, tak jak to máme na rybách rádi. Jelikož tahle část jezera byla opravdu malá, bylo snadné si o tomhle kousku vody udělat obrázek. Dno jsem opět prozkoumal pomocí potápění a zjistil, že část, kde jsme se chystali lovit, byla značně zanesená bahnem. V autě jsem našel dózu s banánovým boilies, které se do téhle situace přesně hodilo. Trochu jsem si pohrál s montáží a to tak, že jsem na ni přidal trochu plastického olova Tungsten Putty a zmenšil délku vlasového návazce. Vsadil jsem vše na jednu kartu: VŠECHNO NEBO NIC. Prut jsem položil přímo mezi popadané stromy a okolo montáže rozházel hrst kuliček. Spokojeně jsem se posadil na lehátko a pustil se do přípravy poslední večeře. Po krátkém telefonátu se svým teamovým kolegou Julianem Jurkewitzem, během kterého mi sdělil: „Tomsen, dnes v noci chytíš 20kg kapra“, jsem zavřel oči a doufal, že se jeho předpověď vyplní. Bylo 7hod ráno, když jsem se probral ze svého snu a můj levý prut mezi potopenými stromy se rozjel. Utáhl jsem brzdu a udělal pár kroků dozadu. Byl tam, ale jen na chvíli. Kapr zajel do vázky. Zatraceně, co teď? V duchu jsem se už viděl, jak se potápím mezi stromy, abych kapra uvolnil, když se najednou jako střela rozjel z vázky ven. Na druhý pokus se mi povedlo jej udržet mimo překážky ve vodě a bezpečně podebrat.

8-nahled

Při pohledu do sítě podběráku jsem nahlas zakřičel. Nepopsatelný pocit po tvrdém souboji a smůle, která nás během dovolené provázela. S pocitem uspokojení a mokrou podložkou jsme ještě večer zabalili naše věci a vydali se na dlouhou zpáteční cestu k domovu.

Thomas Keutmann

V diskuzi je 0 příspěvků.

Zobrazit diskuzi k tomuto článku

Zprávy od vody (30 n.)

Nejbližší kaprařské akceDalší

Všechny akce

Akční nabídky e-shopůVšechny slevy

Název lorem ipsum

Zvýhodněná originální Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu.

cena: 2 987,- Kč

Produkt co houká a píska

Akce nulla augue urna, pretium a dictum eu, sagittis non elit. T scelerisque risus...